Ruilen en Retourneren

Laten we samenwerken voor een duurzamer milieu! Neem eerst contact met ons op voordat je een retour opstuurt, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken.

 

Retourvoorwaarden:

Wanneer je een retour opstuurt, ga je automatisch akkoord met de retourvoorwaarden van www.mynova.nl.

  • Tijdsbestek voor retournering: De goederen moeten binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd zijn.
  • Verantwoordelijkheid van de verzender: Houd er rekening mee dat je als verzender verantwoordelijk bent. In ongeveer 5 tot 10% van de retourzendingen treden problemen op waarbij we geen terugbetaling kunnen verwerken. Wees hierop voorbereid voordat je het verzendt.
  • Traceerbaar verzendbewijs: Je dient het verzendbewijs met een traceerbaar track & trace-nummer naar info@mynova.nl te sturen. We kunnen pas een terugbetaling verwerken nadat het trackingnummer aangeeft dat het pakket concreet is bezorgd.
  • Melding van retournering: Retourneren moet schriftelijk via Info@mynova.nl aan ons worden doorgegeven.
  • Staat van de goederen: De goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. Als er schade is, meld dit dan direct met foto's.
  • Doorverkoopbaarheid: De goederen moeten in staat zijn om door ons te worden doorverkocht.

 

Uitgesloten van retour en terugbetaling:

  • Op maat gemaakte goederen en speciale bestellingen kunnen niet worden geretourneerd.
  • Artikelen van persoonlijk aard en items die om hygiënische redenen niet kunnen worden teruggestuurd (zoals ondergoed, lingerie, panty's en verzorgingsproducten).
  • Goederen die na 14 dagen na ontvangst zijn verstuurd.

 

Retourprocedure in 8 stappen:

Stap 1: Lees de retourvoorwaarden: Lees de retourvoorwaarden bovenaan deze pagina zorgvuldig door voordat je de stappen volgt.

Stap 2: Contacteer onze klantenservice: Neem contact op met onze klantenservice via e-mail op Info@mynova.nl om een retour aan te melden. Vergeet niet je contactgegevens en ordernummer te vermelden, en voeg duidelijke foto's of video's toe van eventuele defecten of beschadigingen. Als het product defect is bij levering en binnen de garantieperiode valt van onze leverancier, heb je recht op een nieuw exemplaar en hoeft het niet retour.

Stap 3: Download onderstaande retourformulier en vul het volledig in. Voeg dit formulier toe aan het pakket. Ontbreekt er informatie, dan kunnen wij geen terugbetaling voldoen.

Download hier het retourformulier van www.mynova.nl PDF doc.

Stap 4: Verpak jouw pakket zorgvuldig, stevig en netjes.

Stap 5: Maak een traceerbaar verzendlabel aan: Creëer een verzendlabel online of bij een lokaal postbedrijf. Zorg dat dit label een traceerbaar track & trace code heeft. (Gebruik het retouradres onderaan deze pagina).

Stap 6: Plak het verzendlabel op het pakket: Plak het verzendlabel stevig op het pakket of laat dit doen bij een postpunt. Stuur de artikelen samen met het ingevulde retourformulier naar het retouradres.

Stap 7: Stuur het verzendbewijs: Stuur het verzendbewijs met het traceerbare track & trace-nummer als antwoord op de e-mail waarin je hebt aangegeven dat je het artikel retourneert naar info@mynova.nl.

Stap 8: Akkoord & Wacht op bezorging: Door het te versturen ga je akkoord met onze voorwaarden. Wij moeten wachten tot het in de tracking als 'bezorgd' staat vermeld. Wanneer dit er staat, zullen wij binnen 14 werkdagen een terugbetaling via dezelfde betaalmethode waarmee betaald is doen.

 

Let op:

1. Als zender ben jij verantwoordelijk. En wij willen misverstanden voorkomen.

2. In 5 tot 10% van de gevallen kunnen belastingverplichtingen, verlies, of andere hindernissen ervoor zorgen dat retourzendingen niet aankomen. Indien dit voorkomt, is terugbetaling van onze kant helaas niet mogelijk. Is jouw zending verzekerd, dan kun je mogelijk aanspraak maken op restitutie van het aankoopbedrag en/of verzendkosten via de bezorgdienst. Afhankelijk van het beleid van de koeriersdienst en de aard van het probleem, kan het pakket ook aan jou, de verzender, worden geretourneerd.

 

Weigeren aan de deur, niet ophalen bij een afhaalpunt of retoursturen met de bezorger, kan dat?

Nee, voor een succesvolle terugbetaling is het noodzakelijk om onze retourstappen en -voorwaarden te volgen. Het retourneren door het meegeven aan de bezorger, het niet ophalen bij een afhaalpunt, of het weigeren aan de deur wordt niet geaccepteerd. Als de retour niet volgens onze procedure is verlopen, kunnen wij helaas geen terugbetaling verwerken, noch aan de klant, nog aan klarna.

 

Retouradres:

  • Bedrijfsnaam: Yan Pan
  • Straatadres: Block 72, ZhongHui QinLing Building, DongGuan City
  • Postcode: 523820
  • Provincie: GuangDong
  • Staat: GuangDong
  • Land: China

 

Opmerkingen en Voorwaarden:

  • De kosten om jouw bestelling retour te zenden zijn altijd voor rekening en eigen risico van de koper. Retourkosten worden niet vergoed.
  • De verzendkosten liggen tussen de 11 en 50 euro, afhankelijk van de grootte en het gewicht van je pakket en de gekozen bezorgdienst. Voor grotere, zwaardere bestellingen en afhankelijk van de bezorgdienst kunnen de kosten hoger zijn.
  • Jij als zender bent verantwoordelijk. Wij zijn niet verantwoordelijk voor foutieve adressen of problemen tijdens het verzendproces. Wij behouden ons recht voor om geen terugbetaling te doen in dergelijke gevallen.
  • Zorg dat de artikelen in goede staat verkeren en aan alle voorwaarden voldoen voordat je ze terugstuurt.
  • Teruggave gebeurt binnen 14 werkdagen na ontvangst van het retour bij het hierboven vermelde adres.
  • Het verzendbewijs met traceerbaar track & trace moet naar ons gestuurd worden naar info@mynova.nl. Voorkeur door ter reageren op eerdere e-mail contact.